۱۳۹۲ شهریور ۲, شنبه

امروز کله سحر از خواب بیدار شدم. مثلا آخر هفته اس و ملت دیرتر بیدار میشن  و .... خلاصه اینکه من صبح خیلی زود بیدار شدم. یه کمی سرم رو گرم کردم به گشت و گذار در اینترنت. بصورت تصادفی سر از صفحه یکی از همکاران قدیم توی ایرانم سر در آوردم . تا جایی که من یادم میاد اصلا آدم مذهبی و ... نبود اما یه عکس گذاشته بود از مقبره اما رضا در مشهد و زیرش نوشته بود: "خدا به حق آقا امام رضا هر چی مریضه شفا بده" .... راستش یه چند لحظه ای روش مکث کردم و بعدش سعی کردم فراموشش کنم. الان یه 7-8 ساعتی از ماجرا میگذره اما هنوز توی ذهنمه. گفتم بیام اینجا بنویسم 

این آدمها مذهبی نیستن. منظورم اینه که به چیزی اعتقاد ندارن، فقط یه چیزهایی رو که دور رو برشون گفته شده هی تکرار میکنن. انگار که خدا شبیه یه پادشاه باشه که یه سری نزدیکانش هستن یا بهش یه جوری وابستگی دارن و اون وقت اگه اونا از پادشاه چیزی رو بخوان اون نه نمی گه و حتما مثلا این مریض رو به خاطر فلانی شفاش میده. باورش برام سخته که آدمهایی هنوز هستن که اینهمه چیزهای احمقانه تو مجموعه فکری شون تلنبار شده و همین جوری روزگار میگذرونن




۱ نظر:

  1. سلام.
    مکتوب نموده اید که:
    این آدمها مذهبی نیستن. منظورم اینه که به چیزی اعتقاد ندارن، فقط یه چیزهایی رو که دور رو برشون گفته شده هی تکرار میکنن.
    باورش برام سخته که آدمهایی هنوز هستن که اینهمه چیزهای احمقانه تو مجموعه فکری شون تلنبار شده و همین جوری روزگار میگذرونن
    نمیدونم به چه دلیلی چنین حکمی صادر کردید و مبنای قضاوتتان چیست؟!
    آنچه میدانم اینست که...
    ١‌-این آدمها مذهبیند، چون ساخته محیط خویشند!
    ٢-به آنچه میگویند اعتقاد عملی نداشته باشند...به لحاظ نظری اعتقاد دارند...شک نکن!
    ٣-باور چنین آدمایی همچینم سخت نیست،از دیر باز دراین دیار بوده اند و خواهند بود‌.
    ٤-درضمن اگه حتم به یقین مطمئن باشیم که نفس کشیدن مخاطب ما خودش نوعی توهین تلقی میشود؛
    باز باید از کاربرد کلمه احمقانه پرهیز کرد!
    چرا که داریم کار فرهنگی میکنیم،باور ندارید پست ١٤شهریورتان را دوباره بازخوانی کنید!
    پوزش و سپاس مرا بپذیرید.

    پاسخحذف