۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

آرامش

گرچه بدست آوردن آرامش خیلی کار سختیه! از دست دادنش خیــــلی ساده اس! توی وجود همه ما ... ته تـــــه قلبمون یه چیزی هست که بهمون آرامش میده. هر کسی یه اسمی بهش میده اما بیشتر اوقات اون یه چیزیه در رابطه با خدا یا بیخدایی!

نمونه آدمهایی که دین دارن. صرفنظر از اینکه دینشون چیه، اطراف همه ما هستن. نه تنها اطرافمون، بلکه دارن کشورها مون رو اداره میکنن! اما بخش بسیار بزرگی از اونها در حال اثبات به اون یکی هستن که راه من بهتره!!! ببین تو هم بیا راه من رو انتخاب کن! و باور کن که دین من، مذهب من، آرامــــــش من نــــاب تره!

حالا اگه باهاش آرامش داری و دوست داری که بقیه هم به آرامش برسن چــــرا زور میگی؟ چرا براش میجنگی؟ با اینکه خودت هم نسبت به همه جزئیات چیزی که انتخاب کردی مطمئن نیستی ... چرا وجودت رو فنا میکنی که بگی راهی که انتخاب کردی بهتره و برات آرامش آورده؟ متوجه نیستی؟؟؟ وقتی به دیگران اجبار میکنی و با همه وجودت فـــــــــریاد میزنی و میخوای اثبات کنی تمــــــام آنچه که انتخاب کردی درسته... نه تنها آرامش خودت رو از دست دادی، بلکه آرامش دیگران رو هم گرفتی :)

در مقابل "دینداران"، بیخدایان/آتئیست ها هستن. نمیدونم تو تا به حال چند تا بیخدا دیدی... اما من هر چه دیدم درجه تعصب و اصرارشون به همون اندازه دینداران بوده و میگن این کار رو از روی عمد انجام میدن! با اینکه جواب خیلی از سوالات رو نداره اما میگه راحتم ... آزاد شدم .... میگه باور کن نیــــــــــست! به خودت بگو نیست ببین چی میشه! .... با زور میخواد بگه نیــــــــــــست! و تو هم باید بپذیری چون معتقده حتی اگه یه نفر رو هم نجـــــات بده/بیخدا کنه، خیلی موفق بوده ! ؟

با اینهمه هر دو گروه معتقدن که با اعتقاد فعلی شون به آرامشی رسیدن که باهاش خیــــــــــلی راحتن !!... آیا متوجه اون جنگ درستی و نادرستی توی وجودشون نیستن؟ یا اینکه این رفتار بخش بیرونی همون جنگه... و دارن با خودشون تکرار میکنن آرامش.... آرامش ... شاید با تکرار، اونرو ملکه ذهنشون کنن!... واقعا نمیدونم...

به هر حال هنــــــوز این سوال برای من باقیه که چرا صرفنظر از جذب یا دفع شدن توسط ادیان، شکـــــــل تعصب و گــــارد دفاع از وضعیت جاری در هر دو صورت برابره؟ یعنی این توی وجود آدمهاست که میخوان از منطق فعلی شون دفاع کنن؟ یا اینکه چون مساله در رابطه با وجود یا عدم وجود بزرگترین موجودیت دنیاست، تعصب با این شکل بوجود میاد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر