۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

Dress code!

امروز یه مجموعه نقاشی دیدم که در مورد مدل لباس پوشیدن دختران ایرانی‌ امروزی هستش. هفت یا هشت تابلو بود که من شاید ساعتی‌ بهشون خیره شدم و سعی‌ کردم ببینم و کشف کنم که منظورشون چی‌ بوده! هر جور که نگاه کردم فقط تناقض دیدم :(

اولش دلم گرفت. اما بعدش داشتم یه مطلبی می‌خوندم به قلم یکی‌ از دوستان که از روزمرگی نوشته بود. یه جاییش اشاره کرده بود که تو یه پارک قدم میزده یه آقای "ایرانی‌" هستن چون با لباس رسمی‌ در پارک قدم میزدن! و از قرار هدسشون درست در اومده...حسین

حالا برام سوال پیش اومده... آیا این مساله عدم تشخیص لباس مناسب برای مکان مناسب یه مشکل فرهنگی‌؟... یاا آموزش ندیدن؟ ...یا نتیجه تناقض موجود در فرهنگ ایرانی‌ و قوانین اسلامی که توسط دولت به مردم تحمیل می‌شه؟

شاید اصولاً اون نقاشی رو نباید با مساله "dress code" مقایسه کرد... اما چه می‌شه کرد؟ اینم اثرات زندگی در کشور چند فرهنگی‌ هستش که مدام فرهنگ خودت و مقایسه میکنی‌ تا دست کم خودت در موردش روشن شده باشی‌ :) حالا نمیدونم روشن شدم یا نه :)))

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر