۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

انتخاب شخصی؟!

گرچه کلا خیلی کم تلویزیون نگاه میکنم اما برنامه پرگار شبکه فارسی بی بی سی یکی از برنامه های مورد علاقه منه. این هفته دیدم که راجع به بررسی "اسلام ترسی" در اروپا بحث شد و اینکه مثلا پوشش "برقع" در اماکن عمومی در فر انسه ممنوع شده و تعبیر اینکه آیا این میتونه تعبیر به جبهه گرفتن در مقابل یک دین خاص و مقررات مربوط به اون بشه یا نه. نظرات مختلفی هم طرح و بررسی شد.
متاسفانه هنوز کسی منو کشف نکرده که دعوتم کنه تو برنامه تلویزیونی تا مردم از نظرات من هم با خبر بشن ؛) برای همین من فعلا مجبورم اینجا بنویسم :)
راستش اینه که من قبلا نظرم رو در مورد دین و جانبداری از ادیان نوشتم. بنابراین تصمیم ندارم که دوباره تکرارش کنم. اما چیزی رو که حق مردم میدونم اینه که ما وقتی میگیم دموکراسی یعنی باید به حقوق همدیگه احترام بگذاریم. معنی دموکراسی این نیست که هر کسی، هر چیزی رو خواست بدون توجه به دیگران، انتخاب کنه و عمل کنه. منظور من اینه که انتخابهای شخصی مردم کاملا محترمه، البته تا جایی که به منافع عمومی ضربه ای وارد نکنه. بطور مثال شما فرض کنید تو یه جمعی نشستین، تو یه جای عمومی مثل رستوران یا هر جای دیگه. حالا یک نفر وارد اون جمع میشه با صورت بسته، طوریکه ایشون میتونه شما رو ببینه اما شما قادر به دیدنش نیستید، یا حتی نمیتونین ببینین که خانمه یا آقاست! واقعا احساس امنیت میکنید؟! حالا اسم اون پوشش هر چی میخواد باشه، برقع یا هر چیز دیگه ای! به نظر من این پوشش مخل آسایش مردم در جامعه اس و احساس امنیت رو ازشون میگیره، حالا خواه دستورش میخواد مال دین باشه از طرف خود خدا یا هر کس دیگه ای . هیچ ربطی به این نداره که کشورهای دموکراتیک، از نفوذ ادیان میترسن یا دموکراسی رو رعایت نمیکنن!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر