۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

قضا و قدر یا ...

دیروز 11 سپتامبر بود و من ایمیلی دریافت کردم از زبان کسانی که هر کدام به یک دلیل دیر به محل کارشون میرسیدند و این باعث شده بود که از این فاجعه جون سالم به در ببرند. مخلص ایمیل این بود که اگه تو یه جایی هستی به این دلیله که یه نیروی فراطبیعی که مواظب توئه میخواد که تو اونجا باشی یا نباشی.
راستش من خیلی به این نوع برداشتها اعتقادی ندارم. خیلی وقتها مردم دو تا مفهوم Coincidence و Fate رو اشتباه میگیرن. البته خب ممکنه خیلی ها احساس آرامش بیشتری پیدا کنن وقتی که فکر میکنن یه نیروی خیلی خیلی بزرگ از یه جهان ماوارایی ازشون مراقبت میکنه و ... اما راستش به نظر من یه کمی ساده لوحانه میاد. به هر حال میشه به یه اتفاق از جنبه های بسیار زیادی نگاه کرد و هر کسی برداشت خودش رو داشته باشه. از نظر من این اتفاقات برای این آدمها Coincident بوده که نتیجه اش مورد علاقه شون بوده و نه چیزی بیشتر... این به این معنی نیست که من به خدا بی اعتقادم اما فکر میکنم مردم خیلی دوست دارن از هر چیزی افسانه ببافن!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر