۱۳۹۳ فروردین ۴, دوشنبه

وبسایت خبری بالاترین مدت هاست که شروع به گذاشتن پرسشنامه در مورد اتفاقات جاری تقویم و اخبار روز ایران کرده. من بیشتر وقتها نادیده می گیرمش اما گاهی هم برام جالبه که پرسشنامه ش رو پر کنم و ببینم نظر بقیه چی بوده چقدر به نظر من شبیه هستش یا متفاوته. امسال هم برای نوروز در مورد هفت سین یه چیزی گذاشته بود که پرسش و  گزینه هاش اینها بود


در مورد سفره هفت سین چه احساسی دارید
هفت سین یک سنت باستانی ایرانی است و من به این سنتها پایبندم
هفت سین را به خاطر زیبایی و خاطرات دوست دارم و هر سال در خانه هفت سین دارم
هفت سین کاملا بی معناست و من حوصله ی انجام کار بی معنی ندارم
هفت سین با باورهای دینی من در تضاد است

من گزینه دوم رو گزینش کردم. برام جالب بود که دیدم خیلی ها گزینه نخست رو انتخاب کردن. البته من با بخشی از گزینه اول موافقم که هفت سین یک سنت باستانی ایرانی ست. انتخابش نکردم. چون سنتها رو دوست دارم اما بیشتر اوقات به سنتها پایبند نیستم مگر اینکه دلیل محکمی ازشون داشته باشم که باید هنوز به شکل اجرایی حفظشون کردن یا اینکه باید اون سنت خاص رو توی تاریخ نوشت و از نوشته حمایت کرد و بهش احترام گذاشت. والا صرف اینکه مثلا زمان کوروش و داریوش و از این حرفها بوده، برام دلیل کافی نیست که من هم ادامه ش بدم. راستش اخیرا یه کمی هم خنده م میگیره از این آدمهایی که مدام شعار کوروش و داریوش میدن و بخش زیادی از ادعاهاشون هم شبیه جکه

از اینها که بگذریم سفره هفت سین واقعا بیشتر برای من بیشتر نوستالژیه و اینکه  امیدوارم یه وقتی بشه که وقت عید نوروز تعطیل باشیم و مثل قدیما لذتش رو ببریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر